film, tv-program och tanke.

Söndagkväll i O-hamn börjar ta sitt slut. Sitter just nu och skriver detta inlägg med tv:n och ett program om folk i Indien. Skön engelska och rolig musik hörs i mina öron. 
Kvällen spenderades på egen hand i ett lugn, med massa tända ljus och en brasa. Under kvällens gång gjorde jag detta:
Såg en film
"Ps. I love you" bra film, kanske lite småseg ibland... men överlag var den mycket bra. :)  Men det var fin och beundransvärd.

Såg även ett litet avsnitt av
"My little ponny" haha... okej, jag vet.. men det är nostlagi och sött. :)

Såg lite på tv och kollade på programmet "Skavlan" Ett Norskt-program. 
I detta avsnitt så var bl.a.

Jens Lapidus, John Meyer, Carolina Gynning gäster.
Intressant tänkte jag.. Nu tänkte jag berätta lite om de som upp för samtal.

Filmen
"Snabba Cash" kom ju på tal självklart, eftersom Jens L skrivit boken.
I hans närvaro av programmet tillsammans med Gynning pratades det om "Brat". Detta fenomen!
Jens förklarade för folket vad Brat betyder, (för de ordet används inte i Norge) : Det har funnits länge i reviären.
Lever på pengar, krogrundor som blir dyra. Champangen sprutar. Männen står i baren och beställer drinkar och kvinnorna står runtomkring honom och tar emot drinkarna.
Kvinnans typ likdan levnadsliv med ett annat ord var
"Golddigger".


Men dessa orden har kommit fram efter när kungabarnen började dra sig ut på krogen o visa sig bland folk.
Spännande fakta. Bara för att kungabarnen drog sig ut till krogen och vara snyggt klädda, började unga kvinnor och män göra likadant. Men då blir dem kallade för Brat och Golddigger.  hahaha... skrattretande. :)

Gynnings närvaro i programmet var mest bara jaha...
Hon berättade att hon har mycket frågor och går till medium för att hitta svaren. Men får aldrig några svar..
En vän till henne hade sagt, att det är ju bättre du går till en psykolog istället för till ett medium. (ärligt de borde hon göra).
Berättade också att senare i livet vill hon skaffa sig familj, hålla på med konst,vara en författare,lansera nya parfymer. Hon vill även sluta blogga.
(obs:a att jag skrev "vill")
  Hon vill inte heller vara så privat i media.

Men Käre Barn!!  Det är väl bara att sluta vara så privat i media!?? Sluta att blogga??
Eller tänker jag helt fel?

När jag hörde detta...
så tänkte jag och Tackade Gud för att jag har han vid min sida.
Då slipper man besöka medium. ;)

Tänk om hon skulle bli frälst..
Jag hoppas faktiskt för hennes egen skull att hon inte är helt privat i media,och att hon hittar en trygghet istället för att gå och söka på olika sätt svar på frågor i hennes liv.

Men måste säga att det ändå lite intressant att få höra hur kända människor tänker i vissa saker, vad det tycker är viktigt att nämnas. Eller nämns det bara för att det är just i media för att det ska komma fram disskutioner?

Näe, nu ska jag lägga mig i sängen och läsa lite i min bok som jag just nu läser. Och sedan be en bön.

/Tessa - är glad över att jag har Jesus som min trygghet i detta samhälle som är just nu.









Kommentarer
Postat av: J

Jag störde mig mest på John mayer som haft ihop det men snart nästan alla hollywood stjärnor och som fortfarande charmar sina fans med låtar och ord som en tjej trånar efter.. suck han är lite ut av en skam, men ack så fin röst han har! och även jag föll! Ha, vilken dåre.

2010-01-18 @ 00:01:31
URL: http://wirsens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0