3jan 2010.. en K-valley kväll

Ikväll var jag bjuden till mamma och pappa på paj. Likaså var min morbror med hans familj. Väldigt mysigt.  Men de innebär också att ikväll :

Har jag fått ta del av olika berättelser om vad mormor gjort i sitt liv. hehe.. hon är skön hon.

( - Hon har en gång kört om en MC-förare på MOPED för att hon tyckte att MC-föraren körde för sakta. De lär personen har gjort. MEN mopeden måste ju då också varit trimmad.

- Har även valt att cykla över sjön på isen för att det var för halt på vägen.

- Hon var en gång ute med mamma på isen och fiskade. Hade lagt fiskenät. Mormor drar upp nätet och där är bla en gädda. Men gäddan sitter inte fast så bra, så den kravlar sig ur nätet och hoppar i vattnet igen. Mormor blir störd o hänger då efter med armarna och nätet ner i hålet och fångar upp gäddan.
Snacka om att veta vad man vill ha. :P           )

Och mycket mycket mer...


Har ikväll fått skratta så mycket att ett skippande efter luft var ända utvägen.
Magen gjorde så ont. Men ack så kul! :)

Har ikväll fått uppleva en galen mamma med humor även att hon har sjukt ont i benen, knäna och ryggen.
Men de är glädje att höra henne skratta! :)

Har ikväll insett hur mycket min mamma är lik sin bror, mamma, och moster.

Har ikväll pratat om farfar och lite roliga saker han gjorde i sitt liv.

En skön Kristdalakväll med dialekt så de skriker om att.

Jag behövde denna kvällen. Komma bort hemifrån. Få känna mig fri.


Guds frid!
/Tessa


Kommentarer
Postat av: annapanna

åh farmor är seriöst min stora förebild här i livet!! jag vill bli som henne!! =)

orligt att träffa dig tess igen, du har ett underbart leende som sprider mkt glädje!!! =)

2010-01-04 @ 21:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0