Så länge hjärtat slår.

Vad har hjärtat för längtan? Vad har hjärtat för begäran? Vad letar hjärtat efter?
Jag har haft några samtal med vänner, om just hjärtat...
Det är ganska intressant vad olika männsikor tänker och ser på saken. Man kan lära sig mycket av det också.
Men något man inte kommer ifrån är detta:

Hjärtat vill ha värme, ljus,omsorg,kärlek. Eller det vi vill få det av är ju ändå från familj, släkt, vänner eller av någon speciell man älskar.
Hjärtat vill och ge det vidare till andra det som hjärtat vill ha.  Och visst är det underbart och gött.
Ett hjärta ska man bevara och vårda väl. För blir det trasigt kan det vara på ett visst sätt svårt att lappa ihop.
Men ibland kan det också vara mycket enkelt.

Varför det kan vara enkelt att lappa ihop?  Jo för att hjärtat söker, och den som söker han finner.
Någon som söker ditt hjärta är Jesus. Han vill ju ge dig så enkelt allt där  som är betydelsefullt i ditt liv.
Men framför allt ljuset, omsorgen, värmen, kärleken.
Jesu kärlek över vinner allt. Ett slags värme i hjärtat som är helt och hållet oförglömligt och oslagbart.
Jesus väntar på att du ska ta honom på allvar och säga de enkla orden "Jag vill följa dig".

"Så länge hjärtat slår, vill jag följa dig. Jag vill ära dig, så länge jag lever.
Vart helst du mig leder, vill jag ära dig. Så länge mitt hjärta slår"

Så länge hjärtat slår, så kan man inte låta bli.

/Tessa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0