1 mars

Jaha, nu har man kommit in i mars månad av året 2009.  Inte illa må jag säga. Tiden och dagarna går grymt fort.

Helgen har bestått av mycket händelser känns det som.
* Jag har varit och jobbat í K-valley, på fritidsgården. KUL. :) Det är så många barn och ungdomar som kommer dit.
*Jag har varit på konsert, Oskarshamn Big Band gästsångare Jan Åström. Nice!! Trevligt och kul. Johannes var med och spelade trummor, det var typ därför man gick. :)
Sedan konsert på Monas Café, skönt band. Roligt att prata med dem och höra vad de har för äventyr i bandet.
* Gudstjänst  + fika efteråt.
*Överrasknings avskedsmiddag för en vän här som lämnar stan snart. Lyckad sådan blev det. :)
*En hempromenad på några kilometer med en mycket god vän.... prat och skratt. Underbart! :) Tack för stegen tillsammans. :)

Och nu sitter man här....   Ska göra eller skriva färdigt mitt arbete till skolan.
Men tänkte att jag skulle dela med mig lite av en annan grej.
Men mina tankar har ockå gått idag eller sen 8 dagar tillbaka, på min farbror. Han dog för lite mer än 3 år sedan i cancer. Och när jag var i Skövde förra helgen, så kändes det konstigt. Första gången jag var där i huset efter begravningen. Speciellt och samtidigt mysigt att vara där. Men är glad att jag åkte dit.. Behövligt. :)  
 Och idag har tankarna varit väldigt speciellt. Han skulle nämligen ha fyllt 56 år. Och då har det ju blivit att man tänkt lite mer extra.
Men nu är han hemma i himlen och har det så mycket bättre, än vad han hade sista tiden här på jorden.
Men han var verkligen en Herde. Han tog sig tiden till andra människor. Prata med dem,såg upp till dem. Förkunnade budskapet så bra och enkelt. 
Han var och är fortfarande ett föredöme i mitt liv.
En underbar man var han. Och hans underbarhet finns hos min faster och mina kära kusiner där!  :)


/T





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0