Ett bröllop. En stund i valley. En roadtripp.

I helgen som var... åkte jag o familjen + våran hussköldpadda (min kompis Stuff) till Värmland och närmare bestämt Arvika. För att gå på min syssling bröllop. "Simon ska gifta sig och bli man" som Stuff sa.
Det  var fint i Värmland! Korten får tala för sig...
    
  
                                

På något sätt har det nästan känts som att jag har möglat i valley i sommar.
PÅ ett annat sätt inte. För det har varit så kul och skönt att kunna var där. Jobba, måla på huset o bara ha det skönt och gosa o busa med kattungarna.  Det är glädje de me. =)
I onsdags åkte jag tillbaka till Oskarshamn för att vara barnvakt på kvällen. Passade på att träffa lite folk som fanns på havslätt. Det var kul att se lite folk igen.

Torsdag: Förmiddagen hade jag bra visioner om att jag skulle hinna med både det ena och det andra. MEN de hade inte min rygg och mage. Fick bli att ligga i sängen några timmar för att palla resten av dagen.
Men vid tolv slaget var det dags för en roadtripp till Gnosjö tillsammans med Adam.
Efter att vi tankat upp bilen och köp lite godis, dricka, korv. Så bar det iväg in mot skogarna..
Vi lyssnade på musik och pratade i bilen. Trevligt.
Vi gjorde också en impuls och svängde av till vänster på en väg.
Vilket ledde oss till Nydala Kloster Kyrka. Fint.detta ska vi kolla in. Tänkte vi
Adam gjorde sig hemmastadd på en gång :P :
                
                                                                                
Sen när vi går in i den stora kyrkan så, går jag lite åt sidan för jag ville kolla på något som fanns där.. Tro det eller ej, LARMET går igång. Världens störande ljud och riktigt högt var det.
Vi väntade lite o tänkte att det borde ju komma någon snart... Men icke de. Det tog sin lilla stund innan det verkligen kom någon. Så vi gick runt på kyrkogården och kollade på gravstenarna och letade efter 100år-ingen. Men ingen lycka där inte. Den som var närmast var 98år. Det tog ju ett tag att gå där och kolla, och ingen människa hade kommit än... När larmet slutade tjuta, så tog vi oss en revansch och gick in i kyrkan igen...kollade lite. (Men då var det mest Adam som gick runt och kollade på alla ställen. Jag kände att jag höll mig på den raka vägen fram mot altaret. hahha...) Och då som först, kom en man som stängde av de tickande ljudet efter larmet. Men han brydde sig inte så speciellt heller över att det hade larmat. Så vi signerade gästboken med våra namn, och att "larmet gick". Sen for vi iväg.  No more stop´s on this way.
I Gnosjö kom vi fram till detta:   
                                                          
Stort och mycket saker! Vi tillbringade nog ca1,5timme inne i butiken. Men det var roligt. Och härliga tanter som stog i kassan. Med röda skjortor.
Efter det så blev det käk, äntligen.. haha.. jag var så hungrig i detta ögonblick.
Vi bestämde oss för att lämna en hälsning till våran kompis Jakob, efter som vi visste att han fyllde 20 år någon gång i år. :P Men också en kaffe inne i Värnamo´s centrum o dess gågata.
   
    I Granås.        

Sen bar det hemåt. Vi stannade till vid en snygg kyrka. Och även där letade på gravstenarna. (Man kan ju tro att det finns en förkärlek till just gravstenar.. hmm. Får rädda mig själv lite o säga att det är Adam´s fel. :p )
    Coolt träd. 
En lyckad dag verkligen! Det var glädje denna roadtrip! =)  Tack för den dagen Adam!

/Tessita - Can only smile at these things.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0