Lovsång 2

Lovsång handlar inte om det yttre.
Vi har så lätt att jämnföra oss med dem som sjunger och spelar bättre än oss och då är det lätt att tänka: "Vem är jag att lovsånga Gud?"  Du kanske inte ens vågar öppna din mun under lovsångsstunderna. Kom ihåg att ett lovsångspass inte är en Idol-audition. Det handlar inte om prestation, när vi kommer inför Gud. Människor ser till det yttre, men Gud ser till våra hjärtan (1Sam.16:7 - "Se inte på hans utseende och på hans resliga gestalt, ty jag har förkastat honom. Ty det går inte efter vad en människa ser. En människa ser det som är för ögonen. Men Herren ser till hjärtat.)

Gud älskar när vi uttrycker vår kärlek till honom på många olika sätt. I psalm 150 ges flera olika exempel på hur vi kan lovsjunga. Du kanske har något annat sätt som du drömmer om att få ära Gud på?  Med våra olika gåvor, talanger och personligheter får vi vara med och tillbe Gud och visa världen vem han är.

Lovsång är mer än några sånger i kyrkan.
Lovsång handlar om livsstil - att jag har Gud i centrum i allt jag gör i mitt liv. Varje dag, varje handling, varje ord, varje möte med en annan människa kan bli ett tillfälle att lovsjunga och tillbe Gud.
Vem lyser ljuset på i mitt liv? Lever jag ett liv till Guds ära, eller är mitt främsta mål att göra mej själv till universums medelpunkt?
Låt lovsången förvandla dig, stäm in av hjärtat i de ord och toner som genom historien har hjälpt människor att närma sig Gud och i de nya sånger som föds fram i vår tid.
Kanske är det inte alltid läge att sjunga och spela, men du kan ändå vara gudstillvänd i ditt hjärta. OCh glöm inte att lovsång också handlar om att göra gott och dela med sig. (Hebr. 13:16 - Och glöm inte att göra gott och dela med er, ty sådana offer har Gud behag till.) mitt i vardagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0