Linköping

  
Linköpings domkyrka.

Jag gillar gamla sten kyrkor. Jag gillar stora mäktiga domkyrkor.
  Jag gillar att gå in i den och se o läsa lite i  historien.
Linköpings domkyrka fall mig in i smaken.
Den var vacker.
Fruktansvärt härlig akustik! =)
Det var mäktigt när lite mer än 500 personer sjöng psalmer. Alla sjöng, två, tre -stämmigt. Vilket gjorde att det lät otroligt fint.

Jag fick äran att följa med på två dagar vistelse där, i jobbet. Vi var 4st från arbetslaget som åkte dit och var med på överläggningsdagar för biskopen.
Jag åkte dit med en förväntan om vad som skulle hända. Hade ju fått ett program, vilket gjorde att jag hade sett ut lite grejer, som fall mig mer in i smaken än andra.
Det var myket mingel. Det var många skratt.
Det var seminarium som handlade om salt, bröd och vin.
 Saker sa´s som var mycket bra. Saker sa´s som jag inte alls höll med om.
Saker sa´s som jag kan förstå varför i.

Återblicken med resan är iaf att det kan finnas en viss besvikelse. Men också en stor nöjdhet. Jag fick ut det jag hade hoppas på av dagarna.
Mina kollegor är undebara människor!

Plus i kanten är väl att man fick sova på scandic hotell, och avnjuta en fin frukost. För vem säger nej till hotellfrukost? ;)


Love /Tessa -
är en aning trött nu efter dagar som har varit lite ovanliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0