helgen och högmässa

Idag har jag välkomnats in i arbetet i svenska kyrkan. Högmässan var fin.
Mycket bra tänkvärda ord blev sagda.
Känns väldigt roligt och bra detta. 
Idag såg jag en annan sida av just högmässan, och det gillas mycket. =)

En helg som har bestått av att träffat Värmland, Örebro-folk, Mor och Far, Lunch-träffar, Fika, Bjuden på middag, Genesis i Missionskyrkan, Ett chockartat telefonsamtal,ett samtal som ändrar  framförallt i just detta,någon annans liv helt och hållet.

Innan fredagen, så kände jag mig ganska ensam.
 Eller kanske inte riktigt ensam heller (för jag har tagit vara på tiden och gjort saker som jag inte hade gjort annars),men ändå har det varit något.
Jag har jobbat massa, så jag har inte riktigt orkat andra grejer.
Men samtidigt så är det inte som det varit innan.
Men det kan man inte heller begära på att det ska vara.
Utan man måste se det vad det ger och erbjuder just nu... but Jesus is with me.
Men i fredags var jag på lunch med en kompis som fick mig att känna glädje och tacksamhet.
En go kram kan göra mycket, ord kan göra mycket. Tack!
Senare på dagen.. en samling i kyrkan kan göra mycket. Tack!
Thank God for that. =) 

Gud är så bra... han hjälper i tanke och känsla. =)

R.I.P Gillis.


Love/ Tessa - I have a dream.....





Kommentarer
Postat av: Eva

Hej Tessa. En stor kram till dig från mig, bara för att du är den du är och ingen annan. Du är jättemysig o go. Din vän Eva

2010-10-04 @ 22:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0