Vardagar och sol!

Vardagar är sköna, speciellt när man har ledig, och bara kan vara ute i solen och ha de skönt. ;)
Denna vecka har varit mycket ledigt. (Vilket kommer bli mycket av  sommar, för att ja kommer snart börja jobba natt)
Och varje dag har det varit Havslätt som gällde. Det är så himla gött att vara där ute. Även om det blåst mycket. Så gillar jag att bara komma dit ut. Sitta ner och må bra. =)
Att ha varit där ute varje dag har också inneburit att träffa människor. Olika människor från dag till dag typ.
Så ja, ena dagen var det med mig nya bekantskaper från midsommaraftonen. Hängde, käka och snacka. Och även husesyn hos André. Me like that house! Det var stort och fint. Riktigt härlig kul. Får se om man få komma på ett återbesök dit någon gång.
Ena dagen sola som gällde. Det är så skönt att vara lägga sig på en filt, eller sätta sig i en solstol i solen, och bara njuta.
 Det är skönt att man kan få njuta i solen. När det ibland kommer lite tråkiga besked från andra håll...

I torsdag åkte jag med pappa till Kristdala. Tog det lite lugnt, förberedde mat för natten. Jobbade natten sedan. Det var kul att vara där och jobba igen.
Träffade och jobbade med två personer jag jobbat med innan. Så vi hade kul. =)
Så sitter man på jobbet och tar det lite lugnt, och pratar lite. Och så får vi helt plöstsligt läsa att den stora artisten Michael Jackson har dött. Första blicken var en chock, man trodde man hade läst fel.
Och så läste man vidare...det var sjukt. Jag blev förvånad, inte trodde man att människan skulle sluta sitt liv nu. Tragiskt. Men må han vila i frid.  Han hade några goa låtar iaf.  Speciellt med Jackson five. =) hehe...
På morgonen var det bara att gå hem och lägga sig. Sov ett tag på en madrass, och drog jag mig vidare ut i goa uterummet och la mig i soffan där..sov lite till. Och sen vidare till soffan i tv-rummet. hahaha... slappdag. Men hur skönt som helst! =) Sen tittade kusin Anna förbi, och farmor.
 
Sen drog jag och mina föräldrar plus Lisa till stan och kollade på OUBK som spelade hemma match mot Älghult.
Rolig match, och OUBK vann med 4-0! YEAH!
Hade också under den tiden lite koll via mobilen på hur det fick för U21 - Sverige -England. Galet, den matchen hade men ju velat se... men ja.
Efter matchen så bar det iväg till Havslätt. =) Fika och snack.. Mysigt och kul. =)
Nu är jag helt slut egentligen... jag är så trött. Ska bli skönt att få sin sömn.

Imorgen är en annan rolig dag.
Återseende!

/Tessita -


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0