Helgen var bra tack...

Jaha, då har det varit helg igen i våra liv. Trevligt det med. :)
Min helg bestog av mycket, känns det som. Länge sen jag var så aktiv och social av mig, som jag varit denna helgen.

Fredag:  Då var det först skola för en lektion. En lektion som handlade om EU, kan ju ha varit roligare tycker jag. MEN ja, viktigt och lära sig lite mer om det. hehe..
Sen bar det hem, för att packa om min väska och för att traska in till city, och närmare bestämt Flanaden. Där bla IP-programmet hade en uppvisning av skeatborad-ramp, som de har byggt ihop och ska om någon vecka fara över östersjön till Estland. Till de ungdomarna där. S de får någ kul och syssla med. Väldigt bra tänkt, tänkte Tessa, när hon hörde detta. Varför jag var där, var för att jag blivit tillfrågat att ta kort. Så jag gjordet det. :)
Efter denna händelse på stan,så fullpackad med kameror drog jag hem. Väntade in Manne, för att dra till Maxi o handla lite. Och framför allt! Dra till Ungdomenshus. (har inte varit där på flera år, kul dock).
Väl i ungdomenshus var det konsert. Förbandet var Indevotion, bandet var Intohimo.
Riktigt kul!! och Bra!!
  Kvällen avslutades på Pizza planeten med lite löst folk. haha.. skoja. Men väldigt trevligt.

Lördagen: Jag och 4 andra brudar drog till Växjö! Länge sen man var där. Varför vi åkte dit,var för att se på när Indevotion spelade i rockkarusellen. And guess what? De Vann! :) Härligt och kul att känna folket som har blivit smålands-mästare. :)  Nu nästa är riksfinal i Eskilstuna för dem, den 16maj.  Sweeet!  Be there! ;)
Sen när denna historiska händelse var över, så åkte man hem till Ohamn igen.
Jag kollade på Robinson. Det är kul o se detta program. lite folk var där.... Sen blev det Monas Café. Det var länge sen jag var på Monas. Men visst det var ju trevligt det med. hehe. Sent blev det iaf.
Söndagen:
Hade tänkte gå på Gudstjänsten. Klockan ringde, Tessa sov. och hade lyckats stänga av den helt i sömnen. Vilket innebar att hon vaknade kl.13.30!!!  Jag måste ha varit sjukt trött alltså.
Efter att man sover så länge, så blir man lite seg ändå.... så jag bara slöade, och kollade på ett program som heter
"Spårlöst" och mina tårar började rinna. Personen i programet... som söker efter sina biologiska föräldrar. Jag känner verkligen hur de känner. Och så tänker jag, att jag vill me! hmm... den tagen kanske kommer. Hoppas iaf.
Sen kom min kära vän Susan. Kvällen slutade med att jag lärde mig syriansk dans! Fruktansvärt kul!! Mer av detta kommer det bli i mitt liv. Var så säker.

Konstigt igentligen, jag har gått och tänkt idag på att jag ska skriva ett inlägg. Och vad jag ska skriva om. Men nu när jag började skiva så blev det helt annat. Men ja. så kan det vara...de andra får bli till en annan dag.
Måste dock berätta att jag hittat mig en favoritlåt. Frank Ådahl - Tårar från himlen. 

Må väl! /Tessa - tankspridd?!?!?



Kommentarer
Postat av: Hanna Stigsson

Hej Tessa! Hur e de med dig nu för tiden? Vilken mysig blogg du har!! Jag har oxå börjat blogga faktiskt:-D Det e ju riktigt skojsigt faktiskt! Jag som haft så mycket fördommar!! Hihi! Sköt om dig och kika gärna in på min lilla blogg. kramar

2009-05-03 @ 21:48:37
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/
Postat av: Bam Bam

Frank ådahl <33

2009-05-17 @ 18:28:07
URL: http://iambaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0