Helgen

Tänkte berätta lite om min helg..

Fredag:
Åkte jag till Kristdala på kvällen. Var i betel och kollade lite vad folk gjorde på frititdsgården.
Senare på kvällen var jag, mamma och pappa hemma.. kollade lite på tv:n och skrattade.
Jag orkade inte gå upp för den långa trappan i huset, så jag bädda ner mig i soffan och sov där. :)

Lördag:
Vaknade och började göra sig iordning för resan mot Nävekvarn.
Väl i bilen och allt med, farmor, tårtan, sovsäckar, kuddar och så vi. Farmor hade sina små stunder där hon fick lite panik "för att då hinner vi ju inte dit i tid, eller med färjan"  blabla... alltså som det brukar vara. haha.

Väl framme i Nävekvarn. Var vi och ca.90 personer andra där. Och fler kom. Kul att träffa folk som man inte träffat på länge. Kul att träffa syster, kusiner, fastrar, farbröder, kusinbarn, och respektive till mina kusiner.
Och självaklart Lasse då som firade sin 60-års dag! Allas våran Lasse... ;) Han är underbar. haha..
Lekfarbror och slipsfarbror som han är. :)
Och tal framfördes, av många..

Vi var där, sov där. Så det gjorde att vi i släkten satt på kvällen och umgicks, pratade. Mys och alltid lika kul. :)

Söndag:
Jag sov denna natten i kyrksalen, på en tunn madrass. Hade lagt stolsdynor under, men det hjälpte inte för de hade glidit iväg. Hahha.. min faster tyckte synd om mig. Jag tänkte inte så på det, jag sov ju så när jag bodde i Filippinerna.=)

Frukost med många i salen. Fika med många i salen.
Leka med barnen Tyson och Lisa. De är för goa de små barnen.. :)

Vi drar hemåt... stannar till och käkar och går runt lite i Söderköping.  Sen åkte vi in i Gamleby och kollade runt lite. =)

Väl hemma igen... tog det lugnt och senare vidare ut en sväng.
Bilder kan ju få komma upp lite senare.

----------------


Lasse berättade, att när han gick på flahult. Var det en predikant som sa till alla ungdomar innan det slutade tonårsbibelskolan. Att dom skulle akta sig när de är ute och evangeliserar på gatorna, att inte folk blir Imuna mot evangeliet.  Det är bra att evangelisera, men att berätta för mycket på en gång kan gör en person imun. Och det är ju inte något man vill.
Det är något man bör tänka på!

Tänker att det är iaf tur att jag inte heter IngeBill Bo-Stig, och är kvinna!! :)haha..

/Tessita - i jobbfunderingar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0