en söndag i september månad.

En söndag med mycket ord av en bok som heter Biblen. Det tyder ju bara att det varit en skön dag.  :P
Nämen, först var det Gudstjänst i Missionskyrkan, bra predikan och del av ordet.
Sedan var det Gudstjänst i Betel. Min kära hemma församling.
Efter kaffet och ostkakebiten i föräldrarhemmet. Så bar stegen mot Betel. Det kändes kul och ändå spännande att få gå på ett möte hemmma. Det var väldigt länge sen jag var där på möte. Ju närmare jag kom kyrkan så kände jag en viss frid..
När dörren öppnades och man såg två kvinnor som står vid dörren och hälsar välkommen, så kände jag bara en härlig värme.  Inte många på mötet. Men vi som var fick del av ordet, på ett avslappnat sätt. Me like it. :)
En viss enkelhelt i all ära. Och det är skönt. Det behövs inte vara en massa krimskrams... enkelt och avslappnat är bra.
Sen om det blir för avslappnat och man måste lyssna väldigt länge kan vara jobbigt också.
Rumpan somnade iaf. hehe..


Samtal med en kompis som kan känna att det är lite jobbigt i livet just nu. Det är samtal man till en viss del uppskattar och framför allt tänker på sedan.
Men man är tacksam att man får de där vissa samtalen. Och att man litar på varandra.

Jag litar på människor. Och hoppas och tror på att de litar på mig tillbaka. Jag tycker det är väldigt kul att umgås med människor och man pratar eller spelar eller kollar på film. Det spelar ingen roll. Men man får umgås med  vännerna man älskar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0