Brevet.

                                                                          

Jag har ett brev, en hälsning från en vän.
Det är ganska slitet och det skrev för länge sen.
På kuveret står adressen, som är ristat med blod.
Frihetens tempel om du bara förstog.

Att läsa det om och om igen, och känn doften av friheten.
Du var dömd men älskad ändå, så kom ut ur din cell, det är tid att gå.

Se Herren, ett tomt och ensamt kors.
Men inuti brevet flödar hoppet som en fors.
Läs det högt. Jag lyssnar gärna på.
Var kärleksgränsen går, det kan nog ingen alls förstå.

Jag lämnar dörren öppen, låt ljuset stå på.
Men jag vill gärna veta, hur hans vänskap du kunnat få.
Du som var en brottling och en misshandlad själ.
 En skadeskjuten fågel, som ville flyga sin väg.
Läs det om och om igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0