Betala, Behovet...

Helgen har varit intensiv. Men ändå väldigt bra.

Fredagen var det till att jobba på fritidsgården. Tänkte köra en liten förhandsvisning för vad som händer nästa fredag. Så vi grillade o hade kubbtunering. Riktigt gött. Senare tiden på kvällen så sjöng vi massa sånger runt elden. Kändes faktiskt lite som läger. =)

Lördagen bestog av att hjälpa mamma med att putsa fönster o hänga upp gardiner hos mormor. Väldigt kul att träffa henne, var ett tag sen. Skönt att hon kom ihåg mig denna gången iaf. Eller skönt, det kändes bra. =)
Kvällen var det grillning i Äspenäs. Och titta på speedway,det var SGP. Det var roligt o spänning.

Söndagen fick jag gå upp tidigt, jag och några till bla pastorn åkte till en församling i Lenhovda. Liten men mysig kyrka, och människor. Peter predikade. Och vi andra sjöng.
Sen på kvällen var det Simon Ådahl i Kristdala. Trevligt att träffa den snubben. Lika så inspirerade han mig väldigt mycket i det han pratade om.

Och när jag tänker tillbaka på helgen så har faktiskt hela helgen haft samma "rubrik" varje dag. Ett samtals ämne som har kommit upp varje dag. Det är:
BE.
Betala= Att be, och sedan tala ut bönerna. Och kärleken som Jesus har till varje människa.
Behovet= Att be, det är ett behov att göra det. För att i vardagen lyckas med det man vill.
Behovet för andra människor att få lära känna denne Jesus.

Låtar som finns kvar i huvudet efter helgen är:
Alla borde känna till, vem Jesus är.  (pappa sjöng den med ungdomarna i fredags. ) =)
Be för Sverige, be för oss.
Oerhört starka och radikala låtar.  Me like!

Be för din familj, dina släktingar, dina vänner, dina grannar, tanten eller gubben du såg på gatan genom fönstret,
Be för barnfamiljer att de ska klara av livet att leva tillsammans, och att barn lever upp i ett bra samhälle i Sverige.
Be för att Sverige ska få en klarare eller en självklarhet på Gud.
Be för att människor ska få en sjävklarhet på Gud i vardagen.
Må väl gott folk! Och Var Välsignad!!

/Tessita -Ge mig hjärta för ditt folk, för dem som aldrig hört.

 Jeus har ett brinnande hjärta för dig! Vad har du gör honom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0