En helg i mars månad.

Tänkte jag skulle berätta lite om helgen. Eller ja, det som är något att berätta iaf. :)

I fredagskväll var det ungdomsmöte i Aulan på gymnaiseskolan.
Oerhört bra möte, bra låtar, bra drama. :)  Det var ett projektarbete av två killar som går sista året på gymnasiet. Dom hade även satt ihop två lunchkonserter på dagen... då alla elever som ville fick gå och kolla.
men åter till kvällen:
Jag blev berörd, lika så andra som var där.  Fick även uppgiften att vara blommsterflicka. haha.. Lämna över rosor till alla som var på scenen, efter allt var slut. (bara för att ingen annan tjej vågade det...)
Ungdomspastorn pratade väldigt bra... och givande.
Jesus var där! Amen för det. :)

Hängde sen på kvällen på efterfikat i missionskyrkan. Även på pizza planeten med några kompisar. Sen drog jag hem, o hängde ytterligare med en kompis. Bra konversation och häng även där. :) är tacksam till Gud.

Lördagen innebar en god lunch med en härlig kompis, jag hade kul. hmm... undra om personen i fråga hade lika kul?! ;)
Sen hem och tvätta, och plugga.
Huvudvärken börjad komma fram i huvudet igen.... men tog någon tablett, hoppas på att de skulle gå över.
För senare på kvällen, var jag en av personerna som skulle ha hand om Monas Café. Jag kom dit, folk var där. Det gick bra. Proppen till köket gick 3 gånger..
Jag blev dock sämre i huvudet under hela tiden. Så vid 1, gick jag hem... orkade helt enkelt inte med folk. hmmm....
Gick hem, en kompis kom och kollade lite hur läget var. Jag tog tablett, la mig, o efter ett tag somnade jag..
vaknade upp kl.13.30 på söndagen. galet länge hade jag sovit. men gud så skönt det var....... :)
Verkligen vad jag behövde. Huvudvärken var borta när jag vaknade (för en gång skull)

Söndagen innebar att jag pluggade. Käka våfflor med mina kära tant.
och även ambulansbesök. Så visst, min dag blev lite livad iaf.. hehe..

Annars har jag i mina tankar...  om vänner.
Jag är så oerhört tacksam att jag har vänner i mitt liv. Även om vissa bor en bra bit ifrån.
Gud har verkligen berikat mitt liv med vänner. Tacksamthet över detta. :)

Så kan de gå till i Tessa´s liv, en helg i mars månad. :)

Ta hand om dig och dina nära o kära. :)

Later  /T

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0