2:a delen av Uppsala weekend

Jaha, fortsätta att berätta om lördagskvällen.
Middagen blev mycket lyckad!!  :)
Sen åkte jag, syrran, Jennifer (syssling), Simone (kusin) Mariette (mom) och Erica (faster) och kollade på denna innebandy-match då. De roliga var nog klacken!! hahah... De var inte så många, men lyckades väldigt bra! Spelet gick dock inte så bra. De förlorade med 4-7. Skitsamma säger jag då... haha.
Sen efter det så skulle vi köra hem Jennifer. Vi körde runt o runt... Erica ville inte släppa av henne. För Jennifers kommentar om var hon skulle var: "-Jag går av där min bag åker av". " "Fast jag vill ju hem".
hahahha.... hon är så go denna tjej.
aja... väl hemma utan Jenni då. Softa vi... kollade på skidor, och bara hängde.
Sen blev sov man.
Vaknade vid 10-tiden, käka frukost, gjorde sig iordning sakta men säkert. Drog till LO kl.11.30. vilket betyder att jag kom typ i slutet till mötet. Men ja, träffa lite folk där man känner. Kul. och framförallt träffade Robert... (min kusin) som jag kände att jag ville umgås med lite.... :)
Och köpte sen en bok som pappa ville att jag skulle köpa om jag ändå var där... 
Som kostade 199kr. Jag o Robert letade i våra fickor, o vi fick fram 165kr.
"Robert gick till kassa o frågade : -Kan inte jag få lite rabatt? 
 Expediten fråga: -om han var bibelskoleelev.
 Robert svarade: -Nej.
 Expediten: - okej... fundera lite.
 Robert sa: - Det är min kusin från småland som vill ha boken... och vi hade bara 165kr på oss.
 Expediten: -Okej, du får boken för 165kr. "
Hahahhahahah..... så flummigt. Smärtfritt o enkelt gick vi därifrån.  :)
Robert var nöjd, Jag log, och pappa blev glad.  :)

Sen rullade bilen neråt småland igen!
Vi åkte in till Nävekvarn. (utanför Nyköping) Hälsade på och fika lite hos faster IngMarie och farbror Lasse.
Snacka om att det var verkligen en familje o släkt -träff helg.  Riktigt mysigt och kul!!  :)

Väl hemma i småland igen... blev det lite att elda i öppna spisen och läsa lite, och sammanfatta helgen. :)
Jag är glad för att jag åkte iväg iaf.


Ha de gött!    Later!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0