händelserika dagar...

Jaha, då har man avfärdat sportlov i livet igen. Det måste jag säga kändes konstigt att man hade lov igen. Men visst, det var kul och kändes bra. :)

Dagarna på lovet var hektiska vissa dagar medans andra var ganska lugna och studerande.
Vissa kvällar var det folk hemma hos mig... vilket jag alltid tycker är väldigt trevligt. Skönt när folk känner sig som hemma och gör vad de vill i stället. Underbart, det är precis så jag vill ha det.  :)

Helgen bestog av en Skövde tripp... Farmor fyllde 80år i söndags. Och ville inte vara hemma i K-valley. Hon ville till sin ena dotter i Skövde. Och sen ville hon ha med mamma och pappa på resan. Vilket de efter mycket om bestämde sig för att åka med. Men då också om jag ville hänga med. Jag gav en del tankar till det, och visst serru, jag åkte med!
Så lördagmorgon åkte vi. Väldigt kul var det. Träffade alla kusiner i den familjen, + deras respektive + barnen som fanns. Så sjukt goa och söta barn! :) Man blir så glad av alla. Kändes helt rätt att vara där, även om vi bara var i Skövde i 26tim. haha... kort och intensiv vistelse alltså. Vi hann med mycket, middag, och fira farmor, Och även träffa lite annat folk som man inte träffat på länge.  Timmarna där var lyckade.  :)

Väl hemma och studerande med världens ryggont. Att inte kunna böja sig eller så som man vill är ju ett a och o, alltså. Funnits stunder jag fått krypa runt lite.. då får man tänka, jaha, såhär ser min lägenhet ut i denna synvinkel. haha... vad ska man göra? Det är bara att leva med smärtan några dagar och sedan  blir det säkert bättre.  :)
Man får lov och skratta. Min syssling var på besök och såg mig.... hahaha... hon kunde verkligen inte hålla sig, hon skratta såååå mycket. hahaha... underbart att kunna glädja någon med sitt liv.


over and out. /T




Kommentarer
Postat av: Adam

Nu måste språkpolisen rycka ut igen:



Avfärdat sportlovet??? Hur menar du med avfärdat, känns som lite fel ord...Avklarat är mer lämpligt.....



Tack för ordet!

2009-02-24 @ 20:43:13
URL: http://filosofadam.blogg.se/
Postat av: Tessa

Tack språkpolisen Adam! :) Alltid lika bra att ha dig till hands... :P



Så alla läsare.. Det ska stå avklarat istället för avfärdat. :P

2009-02-25 @ 15:23:36
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0