ännu en helg som passerat förbi.

Veckona går fort... och man kommer snabbt till helgerna.
Denna helgen gjorde jag en 24-timmars vistelse i Norrköping lite snabbt och hastigt.
Måste säga att det var nog det bästa jag kunde göra. Inte för att det var massa händelser där. Utan för att bara komma ifrån Oskarshamn lite. Det var så oerhört skönt måste jag säga.
Få träffa lite vänner som man annars inte träffar.. Det gjorde mig glad. :)
Min vän Jona var snäll o öppnade upp sin dörr,o gav mig en sovplats. (hmmm... tur de,annars hade det fått bli en parkbänk)
Att träffa Angelica var mycket trevligt. Lika så hennes bror med flickvän.
Träffa dessa folk på stan, fikade lite... o sen vart det bio med folket. "Män som hatar kvinnor".
Sen McDonalds vistelse med Jona....lite kul  se på folk. O sms -skickningar...
Sen sova!
Idag så träffade jag en syssling Maria och hennes son. Trevligt. Har inte träffat henne som jag kommer ihåg. Intressant och spännande var det.
Hon berättade saker vad min mormor hade sagt till henne när hon var yngre och bodde lite hos dem hemma på bondgården.
Maria frågade vart grisen hade tagit vägen på hösten... Min mormors svar var: Den har sprungit iväg.*men en liten tår i ögat*.   Inte alls så... den var ju slaktad för att vara julgrisen mm.
Maria frågade varför min morfar skakade så mycket på händerna. Min mormor svar var: Det är för att han har kört traktor för mycket.    Hon ville alltså då inte avslöja att min morfar hade parkinson.
hahha... de är typ bäst.  Traktor. :)
Min kära mormor alltså... Skön och älskad kvinna.. Hon är gammal och dålig. Men än idag har sin humor kvar, vilket är väldigt roligt.. när man hälsar på henne.  (skulle kunna skriva ett inlägg med massa dråpliga kommentarer hon säger jämt).

En sväng i pingstkyrkan blev det också....gillad den kyrkan! Lokalen, sweet. :)   En kvinna jag pratade med..så go.
sen bussen hem till O-town.
På en fullsatt buss med ett trevligt och långt samtal. Och sen musiklyssnade. Även en man (som satt brevid mig) sovade, började så smått luta sig mer o mer mot mitt håll,till slut kändes det som att jag satt inne i fönstret helt  intryckt. hahah... lite kul. MEN jobbigt!

Väl i O-town igen. Käkade mat hemma hos Susan. Såå gott!
Så ringer min telefon för höga skyar. O Kvällen blev avslutad med häng hemma i mitt crib. :) Kul.

Men Gud, vad trött jag var och tankspridd. Kände mig så off.. :(

Lite tankar om filmen "Män som hatar kvinnor": Visst filmen var äcklig/spännade... hade sina stunder. MEN att se den en gång räcker. :) 
Det är nästan skrämmande att se en flm med så mycket hat i sig. Varför? JO, för att det är verkligen så i världen nu med. Det finns män som hatar kvinnor, och vinnor som hatar män. Och allt blir bara pannkaka.

Jag kände att vissa scener var rikigt jobbiga, och ville bara spy av det. 

Och nu avslutar man med att blogga.
Har även fått höra denna helgen att jag borde blogga mer. haha...  :)  lite kul. Kul att någon tar sig in på bloggen och läser iaf ;)

Ja, att få avsluta veckan med en liten vistelse i en annan stad... så oerhört skönt och behövligt för min del.
Att få tänka på sig själv lite och bara vara någonstans.
TACK
till er som gjorde det!!! Och även folk som jag umgåtts med i veckan! (det har varit goa kvällar med film och gemenskap).
Och framförallt Tack till  the man with the big
J  (JESUS)
Without you, my life is nothing!

Nu är det dags för sängen. / Tessita - mormors lilla tjooa/kråka. haha...



Kommentarer
Postat av: Jona

Pratade med Adam om SMS-bomberna. Jag fattade aldrig att han inte visste att du var med mig då. Då förstår jag att han inte helt förstod allt.



Män som hatar kvinnor - 2 mariekex av 5.

2009-04-06 @ 10:26:00
Postat av: T

Stackars Adam, förvirringen måste ha varit på topp.



Män som hatar kvinnor - Bra att sätta 2 på den. :)

2009-04-06 @ 10:31:56
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/
Postat av: anna

"du lille tjolanta! Är du helt garsken barn?"

Rutan Tutan - min förebild i livet!!=)

hehe, vilken rolig helg du haft!! åh jag tror ni valde fel film..såg Fast and furiuos 4 i lördags på bio. den var faktiskt riktigt bra! kan rekomendera om du inte redan sett den! =)

ha de gutt. kramar kusin vitamin!

2009-04-06 @ 19:36:47
Postat av: T

haha...mormor är skön. :) Verkligen en förebild.

Si.... får nog ta mig i kragen och kolla på den filmen faktiskt.

Hörs kusinen!

2009-04-06 @ 20:21:36
URL: http://swedishbombaygirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0